How we deal with the Coronavirus

Hvordan vi håndterer koronaviruset

Her kommer en oppdatering med informasjon om hvordan vi håndterer situasjonen forårsaket av koronaviruset.

Vi følger reglene og rådene fra nasjonale myndigheter og WHO og tilpasser kontinuerlig våre interne rutiner. Vi ønsker å bidra så godt vi kan for å hindre smittespredning, og de fleste av våre ansatte jobber nå hjemmefra. Bemanningen ved Fornebus kontor er redusert til det som trengs mest – primært for å håndtere logistikk av varer.

Varelogistikken til vårt lager er fortsatt ikke kritisk påvirket, og utsendelsen av varer går som vanlig med mulighet for noe forsinkelse. Vi oppfordrer alle kunder til å bruke anerkjente fraktbyråer for å hente varer og forhindre spredning av smitte.

Vi har fortsatt noen varer på lager som sikrer oss rask leveringstid de neste ukene. Men med en valutakurs som ser ut til å svekkes for hver dag som går, vil vi kun gjøre nye kjøp for spesifikke bestillinger. Vær oppmerksom på at tidligere priser mest sannsynlig vil bli justert for valuta. Dette kan også gjelde lagervarer.

Det vil potensielt være noe lengre responstid enn vanlig på teknisk support i tiden fremover.

Vi vil prioritere operasjonskritiske støtteforespørsler fra:
  1. Kunder med tjenester som fokuserer på liv og helse (helsetjenester)
  2. Kunder og fasiliteter som er kritiske for hjemlandssikkerhet (kritisk infrastruktur)
  3. Spesielle responstidsavtaler
Våre forhandlere vil som vanlig ha 1. linje support, og først og fremst vil vi prioritere støtte til kompetente teknikere fra våre forhandlere. Mange av våre forhandlere har samfunnskritiske oppgaver og vi ønsker å støtte dem på best mulig måte. Vi ber om forståelse for dette fra alle dere andre kunder.

Vi uttrykker vår største medfølelse til dere som befinner seg i markedssegmenter hvor de personlige og økonomiske konsekvensene allerede er store. Vi krysser fingrene for at vi sammen skal klare å gjøre konsekvensene så små som mulig.

Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål. Vi kan nås på telefon +47 23 23 22 80 (telefonlinjen går til flere av oss som jobber hjemmefra) eller på e-post post@detec.no. Du kan selvfølgelig også kontakte hver enkelt av oss direkte, men i noen tilfeller kan det ta noe mer tid enn vanlig å få svar.

Ta vare på hverandre!

Med vennlig hilsen alle oss i Detec AS
Tilbake til bloggen