Her kommer en oppdatering med informasjon om hvordan vi forholder oss til situasjonen forsårsaket av koronaviruset.
Vi følger regler og råd fra Folkehelseinstituttets (FHI), Helsedirektoratet og myndighetene og tilpasser våre interne rutiner fortløpende. Vi ønsker å bidra som best vi kan begrense smittespredning, og de fleste av våre ansatte har nå hjemmekontor. Bemanningen på kontoret på Fornebu er redusert til det som er høyst nødvendig – primært for å håndtere vareflyt.
Vareflyten inn til vårt lager skal fortsatt ikke være kritisk påvirket, og utsendelse av varer går bortimot som normalt med mulighet for noe forsinkelse. Det vil normalt ikke være mulig å hente ordre. Vi oppfordrer uansett alle kunder til å benytte transport fremfor henting for å forhindre smittespredning. Vi vil normalt kun benytte Posten/Bring inntil videre.
Vi har fortsatt en del varer på lager som sikrer oss rask leveringstid de nærmeste ukene. Men med en krone som virker å svekke seg for hver dag som går, vil vi kun gjøre nye innkjøp ved konkrete stillinger. Vi gjør oppmerksom på tidligere priser mest sannsynlig vil justeres for valuta. Dette kan også gjelde lagervarer.
Det vil potensielt være noe lengre behandlingstid enn på support og service i tiden fremover normalt.
Vi vil ha behov for driftkritiske supporthenvendelser fra:
- Kunder med tjenester som går på liv og helse (helsevesen)
- Samfunnskritiske kunder og anlegg (kritisk infrastruktur)
- Særskilte responstidsavtaler
Som normalt vil våre forhandlere ha 1. linjesupport, og vi vil først og fremst prioritere støtte til kompetente teknikere fra våre forhandlere. Mange av våre forhandlere har samfunnskritiske funksjoner og vi ønsker å støtte disse best mulige. Vi ber om forståelse for dette fra øvrige kunder.
Vi uttrykker vår største sympati for de av dere som befinner seg i markedssegmenter hvor de personlige og økonomiske konsekvensene allerede er store. Vi krysser fingrene for at vi sammen klarer å gjøre konsekvensene så minimale som mulig.
Ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål. Vi kan nås på telefon 23 23 22 80 (telefonen går til flere av oss som har hjemmekontor) eller på e-post post@detec.no . Du kan også kontakte hver av oss direkte, men det vil i enkelte tilfeller kunne noe mer enn vanlig å få svar.
Ta vare på hverandre!
Med vennlig hilsen oss i Detec AS