Her kommer en oppdatering med informasjon om hvordan vi forholder oss til situasjonen forsårsaket av koronaviruset.
Vi følger regler og råd fra Folkehelseinstituttets (FHI), Helsedirektoratet og myndighetene og tilpasser våre interne rutiner fortløpende. Vi ønsker å bidra som best vi kan til å begrense smittespredning, og de aller fleste av våre ansatte har nå hjemmekontor. Bemanningen på kontoret på Fornebu er redusert til det som er høyst nødvendig – primært for å håndtere vareflyt.
Vareflyten inn til vårt lager skal fortsatt ikke være kritisk påvirket, og utsendelse av varer går bortimot som normalt med mulighet for noe forsinkelse. Det vil normalt ikke være mulig å hente ordre. Vi oppfordrer uansett alle kunder til å benytte transport fremfor henting for å forhindre smittespredning. Vi vil normalt kun benytte Posten/Bring inntil videre.
Vi har fortsatt en del varer på lager som sikrer oss rask leveringstid de nærmeste ukene. Men med en krone som virker å svekke seg for hver dag som går, vil vi kun gjøre nye innkjøp ved konkrete bestillinger. Vi gjør oppmerksom på at tidligere priser mest sannsynlig vil justeres for valuta. Dette kan også gjelde lagervarer.
Det vil potensielt være noe lengre behandlingstid enn normalt på support og service i tiden fremover.
Vi vil ved behov prioritere driftskritiske supporthenvendelser fra:
- Kunder med tjenester som går på liv og helse (helsevesen)
- Samfunnskritiske kunder og anlegg (kritisk infrastruktur)
- Særskilte responstidsavtaler
Som normalt vil våre forhandlere ha 1. linjesupport, og vi vil først og fremst prioritere support til kompetente teknikere fra våre forhandlere. Mange av våre forhandlere har samfunnskritiske funksjoner og vi ønsker å supportere disse best mulig. Vi ber om forståelse for dette fra øvrige kunder.
Vi uttrykker vår største sympati for de av dere som befinner seg i markedssegmenter hvor de personlige og økonomiske konsekvensene allerede er store. Vi krysser fingrene for at vi sammen klarer å gjøre konsekvensene så minimale som mulig.
Ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål. Vi kan nås på telefon 23 23 22 80 (telefon går til flere av oss som har hjemmekontor) eller på e-post post@detec.no . Du kan selvsagt også kontakte hver av oss direkte, men det vil i enkelte tilfeller kunne ta noe mer tid enn vanlig å få svar.
Ta vare på hverandre!
Med vennlig hilsen oss i Detec AS